გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი,გვარი,პირადი
ნომერი:ყურაშვილი ელისო.
საგანი:მათემატიკა
სწავლების საფეხური/კლასი:დაწყებითი/მე-5
კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა:12
გაკვეთილის თემა:პარალელოგრამი.პარალელოგრამის
კერძო სახეები.
გაკვეთილის მიზანი:
●მოსწავლეები გაერკვნენ კვადრატის, რომბის, მართკუთხედის, პარალელოგრამის
საერთო და განსხვავებულ თვისებებში.
● შეძლონ დასახელებულ ოთხკუთხედებს შორის არსებული მიმართებების
აღწერა
●შეძლონ დასახელებული ფიგურების პერიმეტრების პოვნა.
აქტივობის
აღწერა
|
გამოყენებული
მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო
რესურსები
|
დრო
(წთ)
|
|
1
|
კლასის ორგანიზება:მასწავლებელი
მოსწავლეებს აცნობს გაკვეთილის თემას,მიზანსა და შეფასების კრიტერიუმებს
|
ვერბალური
|
მთელი კლასი
|
ფლირჩატზე წინასწარ დაწერილი გაკვეთილის მიზანი.
|
1 წთ
|
2
|
საშინაო დავალების შემოწმება. მასწავლებელი 1-2 მოსწავლეს
უსვამს შეკითხვას საშინაო დავალებიდან. პრობლემის აღმოჩენის შემთხვევაში საკითხი
განიმარტება დაფასთან.
|
კითხვებზე პასუხის გაცემა
|
მთელი კლასი
|
დაფა, ცარცი
|
3წთ
|
3
|
მოთელვა ,კლასის მობილიზება. მასწავლებელი მოსწავლეებს ეკრანზე აჩვენებს პრეზენტაციას, სადაც მოცემულია მათთვის უკვე ცნობილი პარალელოგრამის
კერძო სახეები
|
კითხვებზე პასუხის გაცემა
|
მთელი კლასი
|
Power
point-ში მომზადებული პრეზენტაცია, დაფა, პროექტორი
|
8 წთ
|
4
|
პრობლემური ამოცანა. მასწავლებელი კლასის წინაშე სვამს პრობლემურ ამოცანას:მართკუთხედის ერთი გვერდი
8სმ-ია,პერიმეტრი 54სმ. იპოვეთ მეორე გვერდი.
|
|
მთელი კლასი
|
დაფა, ცარცი
|
3წთ
|
5
|
როგორი ფიგურაა პარალელოგრამი
|
მინი ლექცია
|
მთელი კლასი
|
Power
point-ში მომზადებული პრეზენტაცია, დაფა, პროექტორი
|
4წთ
|
6
|
დაფასთან მუშაობა.მასწავლებელი მოსწავლეებს სთავაზობს
სახელმძღვანელოში მოცემულ სავარჯიშოებს
|
პრაქტიკული
|
ინდივიდუალური
|
გურამ გოგიშვილი-„მათემატიკა“
გვ.
|
5წთ
|
7
|
მასწავლებელი კლასს ყოფს სამ ჯგუფად. თითოეულ ჯგუფს
აძლევს ფურცლებზე დაწერილ ამოცანას, რომელზეც
ჯგუფმა უნდა იმსჯელოს და ამოხსნას.
|
პრაქტიკული .თანამშრომლობითი სწავლა.
|
ჯგუფური მუშაობა
|
დანართი 1.
დანართი2.
დანართი3.
|
10წთ
|
8
|
ჯგუფების პრეზენტაცია.ჯგუფები აკეთებენ შესრულებული
ნამუშევრების პრეზენტაციას.
|
ვერბალური
|
ჯგუფიდან ერთი
|
ფლიპჩარტი, სადაც წარმოდგენილი იქნება ჯგუფის ნამუშევარი,დაფა,
მარკერი
|
6 წთ
|
9
|
შეჯამება,საშინაო დავალების მიცემა-მასწავლებელი გაკვეთილს
აჯამებს მოსწავლეებთან ერთად კითხვა-პასუხის რეჟიმში.
|
|
მთელი კლასი
|
გურამ გოგიშვილი-„მათემატიკა“
გვ.79-80
|
3წთ
|
10
|
შეფასება-მოსწავლეები შეფასდებიან მხოლოდ განმავითარებელი
შეფასებით
|
|
|
შეფასების რუბრიკა
|
2წთ
|
გაკვეთილის ბოლოს
მისაღწევი შედეგები:
მათ.V.7 ამოიცნობს,აღწერს და გამოსახავს გეომეტრიულ ფიგურებს
მათ.V.8. ადგენს
მიმართებებს ფიგურებს შორის და ფიგურის ელემენტებს შორის.
ჯგუფური მუშაობის შეფასების
სქემა
|
6-7 ქულა
|
8-9ქულა
|
10ქულა
|
კრიტერიუმები
|
ჯგუფის მუშაობა
წარუმატებელია
|
ჯგუფის მუშაობა
დამაკმაყოფილებელია
|
ჯგუფის მუშაობა
წარმატებულია
|
ჯგუფის წევრების
ჩართულობა მუშაობაში
|
ყველა წევრი
არ არის ჩართული
|
უმრავლესობა
ჩართულია
|
ყველა ჩართულია
|
ურთიერთმოსმენისა
და აზრის გაზიარების უნარი
|
კამათობენ,არ
უსმენენ ერთმანეთს და არის ხმაური, არ იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
|
ხმაურობენ,ნაკლებად
იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
|
უსმენენ ერთმანეთს
და იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
|
ინსტრუქციის
მოსმენის უნარი
|
ზუსტად ვერ
მიყვებიან ინსტრუქციას
|
ნაწილობრივ
მიყვებიან ინსტრუქციას
|
მუსაობენ ინსტრუქციის
მიხედვით
|
დროის ლიმიტის
დაცვა
|
ვერ ეტევიან
განსაზღვრულ დროში
|
უმნიშვნელოდ
გააცდინეს დრო
|
დაიცვეს დროის
ლიმიტი
|
ლიდერის როლი
|
ლიდერი ვერ
მართავს ჯგუფის მუსაობას
|
ლიდერი ზოგჯერ
ახერხებს მუშაობის წარმართვას
|
ლიდერი ეფექტურად
მართავს ჯგუფის მუშაობას
|
პრეზენტაციის შეფასების
რუბრიკა
პასუხობს თემას
|
1
|
ფლობს აუდიტორიას
|
2
|
ადარებს მოვლენებს
, ასრულებს მოქმედებებს
|
2
|
იყენებს თვალსაჩინოებებს
|
3
|
იცავს დროის
ლიმიტს
|
2
|
მოსწავლეს შეუძლია
ფიგურის ამოცნობა და მისი ელემენტების დასახელება
|
ვერ ამოცნობს
ფიგურას და ასახელებს მის ელემენტები
|
დამოუკდებლად
ვერ ამოცნობს ფიგურას და ვერასახელებს მის ელემენტები
|
დამოუკდებლად ამოცნობს ფიგურას და ასახელებს მის ელემენტებს,შეუძელია
ელმენტების დათვლა
|
მოსწავლეს შეუძლია
ფიგურის დახატვა და გაფერადება
|
არ შეუძლია
ფიგურის დახატვა და გაფერადება
|
დამოუკდებლად
ვერ ახერხებს დახატვას ცდილობს გაფერადებას
|
უშეცდომოდ ხატავს
და აფერადებს
|
მოსწავლეს შეუძლია კლასთან
|
ვერ თანამშრომლობს,
უჭირს კლასთან კომუნიკაცია
|
ცდილობს თანამშრომლობას
თუმცა ვერ ახერხებს მუდმივ კომუნიკაციას
|
შეუძლია თანამშრომლობა
და აქვს კომუნიკაციის უნარი
|
შეფასების კრიტერიუმები სსსმ მოსწავლისათვის
No comments:
Post a Comment