გაკვეთილის გეგმა

                             გაკვეთილის  გეგმ
მასწავლებლის სახელი,გვარი,პირადი ნომერი:ყურაშვილი ელისო.
საგანი:მათემატიკა
სწავლების საფეხური/კლასი:დაწყებითი/მე-5 კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა:12
გაკვეთილის თემა:პარალელოგრამი.პარალელოგრამის კერძო სახეები.
გაკვეთილის მიზანი:
მოსწავლეები გაერკვნენ კვადრატის, რომბის, მართკუთხედის, პარალელოგრამის საერთო და განსხვავებულ თვისებებში.
შეძლონ დასახელებულ ოთხკუთხედებს შორის არსებული მიმართებების აღწერა
შეძლონ დასახელებული ფიგურების პერიმეტრების პოვნა.

#
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის  ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო (წთ)
1
კლასის  ორგანიზება:მასწავლებელი მოსწავლეებს აცნობს გაკვეთილის თემას,მიზანსა და შეფასების კრიტერიუმებს
ვერბალური
მთელი კლასი
ფლირჩატზე წინასწარ დაწერილი გაკვეთილის მიზანი.
1 წთ
2
საშინაო დავალების შემოწმება. მასწავლებელი 1-2 მოსწავლეს უსვამს შეკითხვას საშინაო დავალებიდან. პრობლემის აღმოჩენის შემთხვევაში საკითხი განიმარტება დაფასთან.
კითხვებზე პასუხის გაცემა
მთელი კლასი
დაფა, ცარცი
3წთ
3
მოთელვა ,კლასის მობილიზება.  მასწავლებელი მოსწავლეებს ეკრანზე ჩვენებს პრეზენტაციას, სადაც მოცემულია მათთვის უკვე ცნობილი პარალელოგრამის კერძო სახეები
კითხვებზე პასუხის გაცემა
მთელი კლასი
Power point-ში მომზადებული პრეზენტაცია, დაფა, პროექტორი
8 წთ
4
პრობლემური ამოცანა. მასწავლებელი კლასის წინაშე  სვამს პრობლემურ ამოცანას:მართკუთხედის ერთი გვერდი 8სმ-ია,პერიმეტრი 54სმ. იპოვეთ მეორე გვერდი.

მთელი კლასი
დაფა, ცარცი
3წთ
5
როგორი ფიგურაა პარალელოგრამი
მინი ლექცია
მთელი კლასი
Power point-ში მომზადებული პრეზენტაცია, დაფა, პროექტორი
4წთ
6
დაფასთან მუშაობა.მასწავლებელი მოსწავლეებს სთავაზობს სახელმძღვანელოში  მოცემულ სავარჯიშოებს
პრაქტიკული 
ინდივიდუალური
გურამ გოგიშვილი-„მათემატიკა“
გვ.
5წთ
7
მასწავლებელი კლასს ყოფს სამ ჯგუფად. თითოეულ ჯგუფს აძლევს ფურცლებზე დაწერილ  ამოცანას, რომელზეც ჯგუფმა უნდა იმსჯელოს და ამოხსნას.
პრაქტიკული .თანამშრომლობითი სწავლა.
ჯგუფური მუშაობა
დანართი 1.
დანართი2.
დანართი3.
10წთ
8
ჯგუფების პრეზენტაცია.ჯგუფები აკეთებენ შესრულებული ნამუშევრების პრეზენტაციას.
ვერბალური
ჯგუფიდან ერთი
ფლიპჩარტი, სადაც წარმოდგენილი იქნება ჯგუფის ნამუშევარი,დაფა, მარკერი
6 წთ
9
შეჯამება,საშინაო დავალების მიცემა-მასწავლებელი გაკვეთილს აჯამებს მოსწავლეებთან ერთად კითხვა-პასუხის რეჟიმში.

მთელი კლასი
გურამ გოგიშვილი-„მათემატიკა“
გვ.79-80
3წთ
10
შეფასება-მოსწავლეები შეფასდებიან მხოლოდ განმავითარებელი შეფასებით


შეფასების რუბრიკა
2წთ

გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
მათ.V.7   ამოიცნობს,აღწერს და გამოსახავს გეომეტრიულ ფიგურებს
მათ.V.8.  ადგენს მიმართებებს ფიგურებს შორის და ფიგურის ელემენტებს შორის.  

ჯგუფური მუშაობის შეფასების სქემა

6-7 ქულა
8-9ქულა
10ქულა
კრიტერიუმები
ჯგუფის მუშაობა წარუმატებელია
ჯგუფის მუშაობა დამაკმაყოფილებელია
ჯგუფის მუშაობა წარმატებულია
ჯგუფის წევრების ჩართულობა მუშაობაში
ყველა წევრი არ არის ჩართული
უმრავლესობა ჩართულია
ყველა ჩართულია
ურთიერთმოსმენისა და აზრის გაზიარების უნარი
კამათობენ,არ უსმენენ ერთმანეთს და არის ხმაური, არ იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
ხმაურობენ,ნაკლებად იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
უსმენენ ერთმანეთს და იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
ინსტრუქციის მოსმენის უნარი
ზუსტად ვერ მიყვებიან ინსტრუქციას
ნაწილობრივ მიყვებიან ინსტრუქციას
მუსაობენ ინსტრუქციის მიხედვით
დროის ლიმიტის დაცვა
ვერ ეტევიან განსაზღვრულ დროში
უმნიშვნელოდ გააცდინეს დრო
დაიცვეს დროის ლიმიტი
ლიდერის როლი
ლიდერი ვერ მართავს ჯგუფის მუსაობას
ლიდერი ზოგჯერ ახერხებს მუშაობის წარმართვას
ლიდერი ეფექტურად მართავს ჯგუფის მუშაობას
                                          






პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა


პასუხობს თემას
1
ფლობს აუდიტორიას
2
ადარებს მოვლენებს , ასრულებს მოქმედებებს                                              
2
იყენებს თვალსაჩინოებებს
3
იცავს დროის ლიმიტს
2

მოსწავლეს შეუძლია ფიგურის ამოცნობა და მისი ელემენტების დასახელება
ვერ ამოცნობს ფიგურას და ასახელებს მის ელემენტები
დამოუკდებლად ვერ ამოცნობს ფიგურას და ვერასახელებს მის ელემენტები
დამოუკდებლად  ამოცნობს ფიგურას და ასახელებს მის ელემენტებს,შეუძელია ელმენტების დათვლა
მოსწავლეს შეუძლია ფიგურის დახატვა და გაფერადება
არ შეუძლია ფიგურის დახატვა და გაფერადება
დამოუკდებლად ვერ ახერხებს დახატვას ცდილობს გაფერადებას
უშეცდომოდ ხატავს და აფერადებს
მოსწავლეს შეუძლია   კლასთან
ვერ თანამშრომლობს, უჭირს კლასთან კომუნიკაცია
ცდილობს თანამშრომლობას თუმცა ვერ ახერხებს მუდმივ კომუნიკაციას
შეუძლია თანამშრომლობა და აქვს კომუნიკაციის უნარი

შეფასების კრიტერიუმები სსსმ მოსწავლისათვის





No comments:

Post a Comment